نظام ارزیابی عملکرد سازمانی
در راستاي مديريت عملکرد و به منظور دستيابي به اهداف كلان و بهرهگيري از اصل بهبود مستمر در سازمان، «نظام ارزيابي عملکرد سازماني» استقرار می یابد. بدين منظور نظام ارزيابي عملکرد سازماني بر اساس رويکردي جامع و کل نگر، نحوه عملکرد را در سه سطح «ازریابی عملکرد کل سازمان»، «ارزیابی عملکرد واحدها (بخشی از سازمان)» و «ارزیابی عملکرد کارکنان» با توجه به ویژگیها و ماهیت فعالیتهای آن ها بصورت یکپارچه مورد بررسی قرار داده و با تحلیل روند عملکرد در دستیابی به اهداف سازمانی، اقدامات اصلاحی را پیشنهاد میدهد.
فرآیند اجرایی نظام ارزیابی عملکرد سازمانی
- برنامه ریزی
- شناخت وضع موجود سازمان با تمركز بر نظام ارزيابي عملكرد
- بررسی ادبیات موضوع و انتخاب مدل مناسب ارزیابی عملکرد سازمانی
- طراحي فرآیندهای ارزيابي عملكرد سازمانی و تدوین دستورالعمل نظام ارزیابی عملکرد سازمانی
- طراحی شاخصهاي كليدي عملكرد سازماني و تعیین اوزان آنها
- مکانیزه کردن نظام ارزیابی عملکرد سازمانی
- اجرا
- استقرار نرم افزار ارزیابی عملکرد سازمانی
- جمعآوری داده های مرتبط با شاخص های ارزیابی عملکرد و ارائه گزارش های مربوطه
- آسیب شناسی
- آسیبشناسی نظام استقرار یافته با توجه به نحوه عملکرد نظام در ارزیابی دوره های مختلف
- شناسایی نقاط قابل بهبود در عملکرد سازمان و تدوین برنامههای اصلاحی
- بازنگری و بهبود
- بازنگری مدل ارزیابی عملکرد سازمانی
- بازنگری شاخصها و اوزان آن ها
- اجرای برنامه های اصلاحی در سازمان
برای مشاهده اطلاعات بیشتر و نمونه خروجی نظام ارزیابی عملکرد در سازمانها اینجا را کلیک کنید.