تجزیه و تحلیل شغل و مدلسازی شایستگی های مورد نیاز آن (تدوین شناسنامه شغل)، زیربنای بسیاری از اقدامات در مدیریت منابع انسانی از جمله انتخاب، ارزیابی عملکرد و توسعه کارکنان است. لذا این موضوع از جمله موضوعات مهم حوزه مدیریت منابع انسانی می باشد. این گروه در این خصوص نرم افزاری را توسعه داده است که شما را قادر می سازد بصورت کاملا خودکار مدل سازی را در مدت محدودی برای تعداد زیادی از مشاغل انجام دهید.
نرم افزار تجزیه و تحلیل شغل و مدلسازی شایستگی
این نرم افزار حاصل پژوهش طولانی و یک سیستم خبره برای تجزیه و تحلیل شغل و مدلسازی شایستگیهای مورد نیاز مشاغل با رویکرد تناسب شغل و شاغل است به نحوی که نوسان در میزان ابعاد شغل برای شناسایی شایستگیهای مورد نیاز مشاغل و همچنین تعیین اوزان طبقات شایستگی را تشریح مینماید. مراحل انجام این پژوهش و مراحل تکمیل اطلاعات نرم افزار توسط کاربر برای دریافت خروجی در شکل زیر نمایش داده شده است:
-
- مراحل انجام پژوهش و مراحل تکمیل اطلاعات نرم افزار تجزیه و تحلیل شغل و مدلسازی شایستگی
خروجی این سیستم خبره مبنای بسیاری از تصمیمات در مدیریت منابع انسانی از جمله انتخاب کارکنان و مدیران، ارزیابی عملکرد و توسعه کارکنان است. با توجه به اهمیت موضوع و اینکه تحلیل هر شغل معمولا یک بار برای همیشه انجام میشود انتظار میرود کاربر با صرف مدت معقولی شغل را به خوبی تحلیل و خروجی نرمافزار را دریافت نماید. با عنایت به مکانیزه بودن این سیستم خبره میتوان تعداد زیادی از مشاغل در سازمان را با تعیین شبکه افراد تحلیلکننده مشاغل طی زمان کوتاهی تحلیل و گزارش خروجیهای را استخراج نمود. توضیحات در خصوص روش توسعه مدل تجزیه و تحلیل شغل در این فایل آمده است.
مراحل اجرای نرم افزار
جهت دریافت لینک مشاهده این نرم افزار و مدل سازی شغل مورد نظرتان با ما تماس بگیرید و جهت مشاهده نمونه خروجی نرم افزار اینجا را کلیک کنید. (لینک موقت نرم افزار اینجا است)